Periplu prin istoria Tracilor si Bulgarilor

TabereCuSuflet0314Astazi am continuat periplul nostru, pe biciclete, prin istoria tracilor si a vechilor bulgari. Am vazut situl UNESCO de la Madara, am vizitat Pliska – prima capitala a Imperiului Bulgar – si am explorat cascadele si canioanele din Valea Provadya!

Ne-am trezit dis de dimineata caci erau atatea de vazut! Primul obiectiv a fost situl de la Madara, unde am stat jumatate de zi. Am vazut renumitul Calaret sculptat in stanca, apoi am mai vizitat Muzeul, cele doua Pesteri, cea mare cu Templul Nimfelor si cea mica cu Paraclisul Sf. Panteleimon, Altarul Tracic, Templele Pagane, Bisericutele rupestre si Mormantul sapat in stanca. Am renuntat sa mai urcam la Cetatea de deaupra, iar Vila Romana am vazut-o de pe drum.

A urmat pranzul, apoi ne-am urcat pe biciclete pentru o tura prin Valea Provadya. Traseul a inceput cu o lunga coborare pe un drum pietruit pana langa rau, apoi am continuat printre Bisericile Rupestre si celelalte Monumente care abunda in aceasta zona. Am vazut de departe Piatra Gaurita (Probityat Kamak),  precum si Rezervatiile Raiul Mic si Raiul Mare. Dupa aproximativ 20 de km am ajuns in satul Mogila unde am ne-am dat jos de pe biciclete si am plecat in drumetie prin Cheile Derelik. Am urcat pana la Cascada Sharlika, pe care am gasit-o secata, apoi am continuat pe cheile din dreapta pana la capat. A fost o drumetie frumoasa, de aproape 3 ore, in care am descoperit o zona carstica neasteptat de frumoasa!

Ultimul obiectiv al zilei a fost Pliska – vechea capitala a Primului Tarat Bulgar. Aici Ted si Cami au vizitat Muzeul Tarilor Bulgari, Palatul Hanului Krum si Basilica cea Mare.

Maine vom vedea Veliki Preslav, Cetatea Vulturilor si Manastirea rupestra Shashkanite.
Iata un prim calup de poze (restul pozelor se gasesc aici)