Cu bicicletele pe Platoul Sumen

TabereCuSuflet0078In ziua inaugurala a minivacantei de Ziua Mondiala a Educatiei am avut o prima lectie de istorie practica. Vremea a fost perfecta, asa ca am profitat si ne-am plimbat prin Parcul Natural “Platoul Sumen” si am vizitat Cetati si Biserici rupestre, am pedalat prin padurea imbracata in straie de toamna,  ne-am catarat pe stanci si am descoperit pesteri si monumente bine ascunse!

Platoul Sumen este un loc magic, care se intinde pe o suprafata de  75 de km2, undeva in Bulgaria orientala.  Aici se ascund cateva adevarate bijuterii, iar dupa ziua de astazi putem spune ca sunt atat de multe de vazut incat ar fi nevoie de o saptamana doar pentru Platoul Sumen!

In tura de astazi am vizitat Cetatea Sumen, monumentul inchiat celor 1300 de ani de la fondarea Bulgariei, manastirea rupestra Divdyadovo, manastirea rupestra Kostandinov cu ochiul sau sapat in stanca si am vazut mai multe pesteri, doline si avenuri.
Tura a masurat 33 km, am urcat 360 m si am coborat 695 m, iar copiii s-au descurcat de minune:)

Maine de dimineata vom vedea monumentul UNESCO “Calaretul din Madara”, apoi vom pedala pe Valea Provadya.
Iata cateva poze de astazi: